3 Apr 2012

Allah, ajarkan aku redho


Saat saya merenung langit malam, melihat bintang dan bulan bercahaya, tersenyum puas dan penuh syukur sendirian. Allah itu memang Maha Baik...




dan ketika ini....
ada jasad bernyawa dilahirkan di dunia
ada insan sama mengecapi cinta pandang pertama
ada manusia sedang nyenyak dibuai mimpi
ada orang menerima hasil lumayan hasil lelah meraka
ada pasangan bernikah membina istana bahagia

ada budak baru belajar membaca
ada anak baru belajar menyebut pertama kalinya
ada yang merenung jauh ke angkasa merenung impian
ada yang menikmati hari terbaik hari ini
bermakna....indah..


namun ada juga...
ada yang dikhabarkan hidupnya hanya seminggu lagi
ada yang membunuh dirinya sendiri
ada yang merayu rezekinya di hujung jalan
ada yang dijatuhi hukuman ke penjara seumur hidupnya
ada yang bekerja 16 jam tanpa henti tiada habuannya
ada yang menangisi pemergian insan tersayang
pahit..perit..


imbas..
saya di sini
punya arus elektrik membekal cahaya dan haba
punya makanan tersedia untuk dijamah
punya air bersih untuk bersiram
punya kudrat yang sihat
punya rezeki yang cukup 
punya masa untuk menulis ini


p/s : harusnya..saya BERSYUKUR, terima kasih Allah atas segala NIKMAT kurniaanMu ini..tidak mampu ku luahkan betapa aku bersyukur padaMu, segala puji hanya bagiMu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...