22 Dec 2011

aku ingin tersenyum tanpa keterpaksaan

apabila ditebak dan ditanya dengan soalan,
tak sedihkah?
tak rasa apa-apakah?
tak menangis ke?

jujurnya, mestilah sedih..
berbohonglah...kalau diri tak terasa apa-apa
namun..hati sudah tak mampu lagi menyimpan kesedihan
ku biar kesedihan di bawa arus
aku tak mampu untuk terus bermuram
aku lebih tak mampu untuk terus meratapi

jujur, membuang kesedihan itu lebih mudah dari terus berlegar dalam ruang hati
jujur, senyum paksa dalam sisa-sisa calar
itu lebih mudah dari membungkam rasa
mengenang episod kesedihan
bukan tak hampa, bukan xsedih
cuma sudah penat untuk terbawa-bawa
bukan untuk aku ratapi kesedihan itu...
tapi merupakan panggilan jiwa untuk introspeksi diri
kerana Allah sentiasa disisi..

cukup...
cukup sampai di sini
aku biarkan kesedihan itu, 
berbahagialah...
semoga Allah mempermudahkan.....

##via tersenyum melihat keindahan ciptaan Allah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...